Thursday, January 04, 2007

James Joyce - Odysseus del. 2

Till en början var det som att sätta en tänderna i en stor jäkla smörgåstårta. Hur mycket som helst av allt man kan tänkas vilja ha. Men ganska snabbt blir man trött på det hela. Det visar sig att det är en ganska träig smak på tårtan, dessutom måste man tugga och tugga och tugga utan att det egentligen händer nåt. Tråkigt, jag hade sett fram emot den här boken men nu lägger jag undan den för annat. Om du har några goda själ för att jag ska ändra mig, hör gärna av dig!

/Mattias

1 comment:

Anonymous said...

Nej du, kamrat. Du gör alldeles rätt om du frågar mig! Jag har nyligen också försökt att läsa igenom denna bok som ska vara så fantastisk. De första två kapitlen är bitvis väldigt vackert skrivna och hyfsat underhållande, men precis som du skriver: boken är ta mig fan fantastiskt seg, svårläst, osammanhängande och framförallt omotiverande då innehållet till slut inte känns det minsta givande. Jag gav också upp boken och du gjorde helt rätt i att göra det samma!