Wednesday, December 20, 2006

NYHET - Poomas läsblogg

I dag börjar jag en ny del av Pooma. En läsblogg. Detta kommer bli ett ganska privat filosoferande utifrån den litteratur jag läser. Det finns ingen plan bakom läsandet eller skrivandet, det kommer få utvecklas som det vill. Läsandet kommer vandra från högt till lågt. För att ge en hänvisning till vad som kan komma är detta mina senaste tre böcker jag läst:

Eva Moberg - Simone och jag
Anders R Olssons - Lögn, förbannad lögn, jpurnalistik.
Anna-Lena Lodenius - Gatans parlament
Tala om klass

Böcker som ligger på nattduksbordet och väntar just nu:

En biografi om Hegel
The plot against America
Nietzsche samlade skrifter vol. 7.

Favoritböcker:
Saramago - "Blindheten" och "Historien om Lissabons belägring"
Oriana Fallaci - En man


Hoppas ni som droppar in får nöje av mina tankar födda ur litteraturen!

/Mattias

No comments: